2016. április 29., péntek

A tanárok lehetőségei a tanterv alakításában

A tanárok lehetőségei a tanterv alakításában


A probléma gyökere, hogy a tanárok túlnyomórészt lexikális ismereteket közvetítenek a tanulóiknak, amit a diákjaik a későbbiekben, ha nem tartják szinten a tudásukat, el fognak felejteni. Ráadásul ezek az anyagok keveset foglalkoznak olyan kérdésekkel, amely a diákokat érdekelné (például aktuális kérdések stb.) Ez az alap probléma, amire megoldási lehetőséget kerestem. A legtöbb ismeretanyag a NAT-ban kerül szabályozásra, illetve sok esetben az érettségi követelmények teljesítése motiválja a tanárokat és a diákokat egyaránt, hiszen ez lesz a továbbtanulás kulcsa. A megoldást a helyi tantervben van, hiszen az egyes iskoláknak lehetőségük van saját tananyagokat elkészíteni és beépíteni az oktatási folyamatba. Ezt követően a záró lépés a tanterv tapasztalatainak és beválásának ellenőrzése, és a kapott adatok feldolgozása, illetve a szükséges átalakítások elvégzése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése