Az elmúlt években számos
változás ment végbe társadalmunkban, aminek következtében szükségszerűen
átalakultak az oktatással kapcsolatos elképzelések is. Ez a változás köszönhető
részben a meglévő tudásanyag növekedésének, a tudásátadás és az
információszerzés helyének megváltozásának, illetve a tudásról alkotott kép változásának
(Csapó, 2002).
Az
információs társadalomban kiemelten fontossá vált, hogy a folyamatosan növekvő
információhalmazból megtanuljuk kiszűrni a számunkra lényeges elemeket, illetve
hogy a forrásokat megfelelően válogassuk meg (Weszely, 2012).
Emellett a
tudástranszferálás képessége is egyre inkább elvárásként jelenik meg a fiatal
munkavállalókkal szemben, tehát hogy az addig megszerzett akár iskola, akár
szakmai tudást képesek legyenek életszerű, gyakorlatias tudássá formálni
(Molnár, 2004).
Ezekre a változásokra
többféle válasz is született napjainkra, köztük az oktatás tartalmának megújítására
való törekvés a társadalmi változások figyelembevételével, és a konkrét tudás
átadásával szemben egyre inkább előtérbe kerül a gondolkodás és a tanuló
képességeinek fejlesztése. (Csapó, 2002).
Felhasznált irodalom:
Csapó Benő (2002): A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a
hazai helyzet. Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 38–45. URL: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00057/2002-02-ko-Csapo-Tudaskoncepcio.html
(Utolsó letöltés: 2016.04.29.)
Molnár Gyöngyvér (2004): Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége.
Iskolakultúra, 8. sz. 21–31.URL: http://epa.oszk.hu/00000/00011/00084/pdf/iskolakultura_EPA00011_2004_08_021-031.pdf
(Utolsó megtekintés: 2016.04.30.)
Weszely Orsolya (2012): Tudáskoncepció és tanulásértelmezések a 21.
században URL:http://weszelyorsolya.blog.hu/2012/04/22/tudaskoncepcio_es_tanulasertelmezesek_a_21_szazadban
(Utolsó megtekintés: 2016. 04. 30.)
Felhasznált kép:
http://makeeathappen.com/a-tudas/
(Utolsó letöltés: 2016. 04. 30.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése