2016. április 30., szombat

A tudáskoncepció változásának lehetőségei (2002-2016)

Az elmúlt években számos változás ment végbe társadalmunkban, aminek következtében szükségszerűen átalakultak az oktatással kapcsolatos elképzelések is. Ez a változás köszönhető részben a meglévő tudásanyag növekedésének, a tudásátadás és az információszerzés helyének megváltozásának, illetve a tudásról alkotott kép változásának (Csapó, 2002).
Az információs társadalomban kiemelten fontossá vált, hogy a folyamatosan növekvő információhalmazból megtanuljuk kiszűrni a számunkra lényeges elemeket, illetve hogy a forrásokat megfelelően válogassuk meg (Weszely, 2012).

Emellett a tudástranszferálás képessége is egyre inkább elvárásként jelenik meg a fiatal munkavállalókkal szemben, tehát hogy az addig megszerzett akár iskola, akár szakmai tudást képesek legyenek életszerű, gyakorlatias tudássá formálni (Molnár, 2004).
Ezekre a változásokra többféle válasz is született napjainkra, köztük az oktatás tartalmának megújítására való törekvés a társadalmi változások figyelembevételével, és a konkrét tudás átadásával szemben egyre inkább előtérbe kerül a gondolkodás és a tanuló képességeinek fejlesztése. (Csapó, 2002).
Felhasznált irodalom:
Csapó Benő (2002): A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet. Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 38–45. URL: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00057/2002-02-ko-Csapo-Tudaskoncepcio.html (Utolsó letöltés: 2016.04.29.)

Molnár Gyöngyvér (2004): Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége. Iskolakultúra, 8. sz. 21–31.URL: http://epa.oszk.hu/00000/00011/00084/pdf/iskolakultura_EPA00011_2004_08_021-031.pdf (Utolsó megtekintés: 2016.04.30.)

Weszely Orsolya (2012): Tudáskoncepció és tanulásértelmezések a 21. században URL:http://weszelyorsolya.blog.hu/2012/04/22/tudaskoncepcio_es_tanulasertelmezesek_a_21_szazadban (Utolsó megtekintés: 2016. 04. 30.)

Felhasznált kép:
http://makeeathappen.com/a-tudas/ (Utolsó letöltés: 2016. 04. 30.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése