2016. április 25., hétfő

Miképpen készítheti fel az iskola a tanulóit a folyamatosan változó jövőre?


Miképpen készítheti fel az iskola a tanulóit a folyamatosan változó jövőre?


Napjainkban számos forrásból lehet hallani, hogy nem a megtanult információ a fontos, hanem az a folyamat, amely során elsajátítottuk azt a bizonyos tudást. 
A gondolatmenetem is ebből a tényből indul ki. Ezért tartom fontosnak, hogy ne feltétlenül a tananyagot tanítsuk a diákoknak, hanem a forrásokat mutassuk meg nekik, ahol utána tudnak járni az őket érdeklő tényeknek. Az adatok frissülnek, az információk elavulnak, de a keresési technikák és portálok ugyanazok maradnak. 
Ez azt jelenti, hogy próbáljuk inkább meg őket felkészíteni a folyamatosan és egyre rohamosabban változó körülményekre és az azokhoz történő alkalmazkodásra. Személy szerint ezt a tanulási folyamatot nagyon hiányolom a közoktatásban eltöltött éveimből. 
A különböző tanulási technikák megtanulása elengedhetetlen a hatékony tanulás szempontjából. Nem vagyunk egyformák, illetve az elsajátítandó tudásanyag sem az, ebből pedig következik, hogy a memorizálásukhoz szükséges módszerek sem lesznek ugyanazok. 
Az iskola egyik legfontosabb feladata a jövőre történő felkészítés szempontjából az, hogy annyiféle idegen nyelvet segítsen elsajátítani tanulóinak, amennyire csak képes. A mai világban nyelvtudás nélkül nem vagy legalábbis nagyon nehezen lehet boldogulni. Kezdve azzal a ténnyel, hogy a diplomához is szükséges legalább egy nyelvvizsga, illetve a munkaerőpiacon is szükséges a nyelvtudás. 
Egy másfajta megközelítése a témának a kompetenciaalapú oktatás. Előre meghatározott, a mindennapi élethez szükséges ismeretek mentén építették fel a tantervet, így ismét nem a tananyagra, hanem elsajátításának módjára helyeződik a hangsúly. 
Véleményem szerint a mai iskolák nem az életre készítenek fel, hanem a hatalmas tudásanyag elsajátításában segédkeznek és sajnos a kettő legtöbbször nem vág egybe. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése