2016. április 29., péntek

Miképpen készítheti fel az iskola a tanulóit a folyamatosan változó jövőre?

A központi kérdés, amely köré épült a folyamatábrám, hogy hogyan is tudja valójában az iskola felkészíteni a diákokat a - folyamatosan változó - jövőre.
Úgy gondolom, hogy ezeknek az elemeknek, képességeknek, készségeknek, kompetenciáknak a fejlesztésével az egyén meg tudja állni a helyét a világban. A folyamatosan változó társadalom hatására az értékes tudás fogalma is folyamatosan változik, ezért a fő cél, hogy alkalmazkodni, illetve ismereteket alkalmazni tudjanak, hogy boldoguljanak a mindennapokban, ugyanis a különböző kompetenciák és azok fontossága, hangsúlya is változik, ezért a legalapvetőbb kiindulási pontnak a rugalmasságnak, flexibilis tudásnak kell lennie. A többi, általam felsorolt elem ezek köré, illetve ezekre épül. Ennek értelmében az iskolában elsajátított - tantárgyi - tudásnak, ismeretnek nem célnak, hanem eszköznek kell lennie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése