Ábrámban azt a problémát ragadtam meg, ami nem éppen újdonság
és sokkal inkább általános, mint egyedi, hiszen évek óta találkozni vele
ilyen-olyan forrásokból világszerte: a globális felmelegedés, tágabb értelemben
a környezetvédelem fontosságát emeltem ki. Bár nem közvetlen oktatási-nevelési
témát választottam, úgy gondolom, ahhoz, hogy a gyakorlatban is lépéseket
tegyünk ellene a jövőnk érdekében mi, "Földlakók", nagy szerepe van
az iskolának, például hogy már egészen kis kortól fogva tudatosodjon a
probléma hangsúlya.
A megoldáshoz szerintem szükségesek bizonyos egymásra épülő
elemek, amint a képen is látható. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen lineárisan
képzelem el, a sorrend szituációból adódóan nyilván változhat, sőt párhuzamosan
is lehet folytatni ezeket a cselekvéseket, de alapvetően ezeket a fő
lépcsőfokokat tudnám felsorolni. A lényeges tények, adatok, ismeretek a
probléma átlátásához kellenek, hogy hogyan áll most a helyzet. Az eddigi
cselekvések példamutató értékűek és gyakorlati céllal rendelkeznek. A szükséges
készségek (3-4. fok) elsajátítása talán nem szorul különösebb magyarázatra, ez
is elengedhetetlen a megfelelő akciók végrehajtásához, s ennek is van
sorrendisége az "alapoktól" a konkrét kompetenciákig. A végcél pedig
persze kissé közhelyesen hangzik, a helyzet nem ilyen egyszerű, de hiszem, hogy
sokat lehetne tenni ily módon a környezetért, hogy kitűzhessük azt a zászlót.
Azért választottam ezt a témát, mert egyébként is régóta
érdekel a természet és annak védelme, nagyon súlyos gondok jelentkeznek e
téren, illetve mert a szakmai gyakorlatom is (amit az OFI-ban az Ökoiskola
Programmal kapcsolatban végzek) megerősítette a véleményemet az iskolák
bevonásáról.
Nagyon tetszik, hogy vizuálisan is megjelenítetted a folyamatot, és az elérendő célt. A színválasztás is passzol a témához, nagyon komlpex kis ábra lett :). Ügyes vagy, én nem tudtam ilyen átgondolt dolgot írni ennyi idő alatt.
VálaszTörlés