Három fő irányban indultam el, amik mentén felkészíthetik az iskolák a jövőre tanulóikat. Az első egy attitűdformáló tevékenység. Ha egy olyan környezetben tanulnak a gyerekek, amik maguk is folyamatosan változnak és igazodnak az aktuális igényekhez és elvárásokhoz (nyitottak és innovatívak), akkor ez a példamutató attitűd pozitívan befolyásolhatja őket abban, hogy magabiztosan és pozitív képpel álljanak majd a jövőben a változatos elvárásokhoz.
Ehhez kapcsolódik a rendszeres ellenőrzések is. Az is felkészíti a tanulókat, ha folyamatosan nyomon követik és újragondolják azokat a kompetenciákat, amelyeket a nevelési-oktatási folyamatban elérni kívánnak. Ez igazodjon a szülői elvárásokhoz és a munkaerő-piaci elvárásokhoz is.
Harmadrészt pedig ahhoz, hogy a tanulókat fel tudják készíteni, az iskolákban dolgozó tanárokat is folyamatosan támogatni kell az önfejlődésükben. Tanári továbbképzéseken való részvétel ösztönzése és problémákba való segítségnyújtás, együttműködés is ide tartozik. Ha a tanári karon belül is megtalálható az összhang, akkor tudják mentorálni a diákok jövőjére való felkészülést.
Ezek kezdő lépések, ezek után lehet konkrét feladatokra lebontva szemléltetni a további teendőket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése