A kurzus
célja
A hallgatók megismerkedjenek az információs társadalom
iskola felé támasztott kihívásaival, a pedagógusszerep változásával, az
IKT-val támogatott tanulási-tanítási folyamat irányításával. A
szemináriumok az elméleti ismeretanyag közvetítése mellett felkészítést
is jelentenek az iskolai terepmunkára, ahol a hallgatók valós igényekre
reagálva végzik az intézmény által leginkább igényelt IKT fejlesztési és
támogatási feladatokat.
Fejlesztendő kompetenciaterületek
- Ismeret: Ismeri a fejlesztések projektszerű
szervezésének elveit, a stratégiai céloktól, a pályázatok készítésén
át a megvalósításig, s azok eredményeinek tudatos visszakapcsolásáig.
Ismeri a pedagógiai fejlesztések alapvető törvényszerűségeit, a
hatékony fejlesztés menetét és eredményességét befolyásoló egyszerűbb
külső – belső folyamatokat.
- Készség/képesség: Képes szakmai segítőként, vagy
szakmai vezetés mellett egyszerűbb folyamatok irányítójaként pedagógiai
innovációban, szervezetfejlesztésben, projektekben, programkidolgozásban
és fejlesztésben részt venni, különös tekintettel az iskolai tanterv és
értékelési rendszer, az elearning alapú tanulási környezet és a tanulás
támogatását szolgáló programok témakörében és más komplex
iskolafejlesztési projektekben. Képes szakmai együttműködés keretében
egy-egy intézmény, pedagógusok, tanulók és tanulócsoportok főbb
igényeit, elvárásait megismerni, és ezekre építve iskolafejlesztési
feladatokat Képes változatos módszereket, eljárásokat alkalmazni és
alkotni az IKT-val segített tanulás támogatására.
- Attitűd: Elfogadja, hogy a szakmai együttműködés alapja a szervezettség, és asszisztensi tevékenysége mindig valamilyen szervezet részeként valósulhat meg. Egyetért azzal, hogy a személyiségfejlesztés az érintett partnerek komplex együttműködésére épül. Nyitott arra, hogy a konfliktushelyzetek és problémák feltárása és megoldása érdekében szakmai segítséget kérjen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése