Az informatika megjelenése a Nemzeti alaptantervben
Óraterv
Az óra célja:
Az óra célja, hogy megismertessük a hallgatókkal azt, hogyan jelenik meg a Nemzeti Alaptantervben az informatika oktatása, miért került bele, illetve milyen módon épülnek egymásra a különböző tartalmi elemek.
Előzetes ismeretek:
Szövegszerkesztés, navigáció a dokumentumokban, online keresés.
Tanulási eredmények, kompetenciák:
Ismeret:
Megismerjék a NAT-ban meghatározott informatikával kapcsolatos alapelveket és célokat.
Azonosítják az informatikához kapcsolódó főbb tartalmi elemeket a NAT-ban.
Képesség:
Alkalmazza a számítógépes programokat a feladat teljesítéséhez.
Képes kritikailag elemezni a NAT-ot és ötleteket fogalmaz meg hozzá kapcsolódóan.
Attitűd:
Reflektál korábbi tapasztalataira és fejlesztő jelleggel foglalkozik a NAT-tal.
Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek:
- Frontális, egyéni munka
- Frontális előadás
Idő
|
Tanári instrukciók
|
Didaktikai feladat
|
Munkaforma
|
Módszerek
|
Eszközök
|
8-10 perc
|
Előadás:
Az előadás során egy ppt segítségével ismertetni fogjuk a NAT informatikai részének felépítését és főbb jellemzőit, illetve a benne megfogalmazott leglényegesebb elemeket.
(Célok, fejlesztési feladatok, közműveltségi tartalmak) Lásd.: PPT
|
Jelentésteremtés
|
Frontális munka
|
Előadás
|
PPT
|
13-15 perc
|
A hallgatók összeírják egy saját dokumentumban, hogy a (saját) tanulmányaik során, mi az a három dolog, amit leginkább hiányoltak az informatika oktatásban. Ezt követően ellenőrzik, hogy a jelenlegi NAT-ban szerepelnek-e a meghatározott elemek. Végezetül azokat a részeket, amiket nem találtak meg a NAT-ban, a csoport drive felületén létrehozott közös dokumentumban egyénileg rögzítik. A leírtakhoz keresnek egy gyakorlatot, amivel be lehetne vinni az informatika órára a dolgot. Akik mindent megtaláltak a NAT-ban azok kiválasztanak egyet, és leírják, hogy vajon miért hiányzott az az oktatásukból, és hogyan lehetne hangsúlyosabbá tenni.
|
Jelentésteremtés
|
Frontális egyéni munka
|
Egyéni munka
|
PC
|
Felhasznált irodalmak:
Dancsó Tünde (2011): A digitális kulcskompetencia fejlesztésének lehetőségei a környezeti nevelés területén URL: http://korlanc.uw.hu/kulcskompetenciak/digitalis_dancso.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11.
Hunya Márta (2005): Informatika a közoktatásban URL: http://epa.oszk.hu/00000/00011/00107/pdf/iskolakultura_EPA00011_2006_09_065-082.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11
Nemzeti Alaptanterv URL: http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11
Pálvölgyi Dániel
Rácz Renáta
2016. 05. 11.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése