2016. május 13., péntek

Az informatika megjelenése a NAT-ban - Óraterv - Pálvölgyi Dániel - Rácz Renáta

Az informatika megjelenése a Nemzeti alaptantervben
Óraterv

Az óra célja:
Az óra célja, hogy megismertessük a hallgatókkal azt, hogyan jelenik meg a Nemzeti Alaptantervben az informatika oktatása, miért került bele, illetve milyen módon épülnek egymásra a különböző tartalmi elemek.

Előzetes ismeretek:
Szövegszerkesztés, navigáció a dokumentumokban, online keresés.

Tanulási eredmények, kompetenciák:

Ismeret:
Megismerjék a NAT-ban meghatározott informatikával kapcsolatos alapelveket és célokat.
Azonosítják az informatikához kapcsolódó főbb tartalmi elemeket a NAT-ban.

Képesség:
Alkalmazza a számítógépes programokat a feladat teljesítéséhez.
Képes kritikailag elemezni a NAT-ot és ötleteket fogalmaz meg hozzá kapcsolódóan.

Attitűd:
Reflektál korábbi tapasztalataira és fejlesztő jelleggel foglalkozik a NAT-tal.

Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek:
  • Frontális, egyéni munka
  • Frontális előadás

Idő
Tanári instrukciók
Didaktikai feladat
Munkaforma
Módszerek
Eszközök
8-10 perc
Előadás:
Az előadás során egy ppt segítségével ismertetni fogjuk a NAT informatikai részének felépítését és főbb jellemzőit, illetve a benne megfogalmazott leglényegesebb elemeket.
(Célok, fejlesztési feladatok, közműveltségi tartalmak) Lásd.: PPT
Jelentésteremtés
Frontális munka
Előadás
PPT
13-15 perc
A hallgatók összeírják egy saját dokumentumban, hogy a (saját) tanulmányaik során, mi az a három dolog, amit leginkább hiányoltak az informatika oktatásban. Ezt követően ellenőrzik, hogy a jelenlegi NAT-ban szerepelnek-e a meghatározott elemek. Végezetül azokat a részeket, amiket nem találtak meg a NAT-ban, a csoport drive felületén létrehozott közös dokumentumban egyénileg rögzítik. A leírtakhoz keresnek egy gyakorlatot, amivel be lehetne vinni az informatika órára a dolgot. Akik mindent megtaláltak a NAT-ban azok kiválasztanak egyet, és leírják, hogy vajon miért hiányzott az az oktatásukból, és hogyan lehetne hangsúlyosabbá tenni.
Jelentésteremtés
Frontális egyéni munka
Egyéni munka
PC


Felhasznált irodalmak:

Dancsó Tünde (2011): A digitális kulcskompetencia fejlesztésének lehetőségei a környezeti nevelés területén URL: http://korlanc.uw.hu/kulcskompetenciak/digitalis_dancso.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11.


Hunya Márta (2005): Informatika a közoktatásban URL: http://epa.oszk.hu/00000/00011/00107/pdf/iskolakultura_EPA00011_2006_09_065-082.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11

Nemzeti Alaptanterv URL: http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf Utolsó letöltés: 2016. 05. 11


Pálvölgyi Dániel
Rácz Renáta

2016. 05. 11.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése