Téma:
|
Generációs elméletek
|
||
Célok:
|
|
||
Előzetes
ismeretek:
|
Történelmi ismeretek szükségesek, hogy tudják, az egyes
generációk életét milyen események alakították.
|
||
IKT
kompetenciák
|
Google Docs felület alkalmazása, közös szerkesztés, online
együttműködés.
|
||
Óraterv
|
|||
Fázisok
|
Tevékenység
|
Munkaformák,
módszerek, eszközök
|
Idő
|
Ráhangolódás
(előzetes
tudás, nézetek feltárása, előhívása, már meglévő tudás kontextusába ágyazás)
|
Előadás:
Röviden ismertetjük a generáció definícióját és az egyes
generációk jellemzőit.
|
Frontális előadás
Powe Point
Podcast
|
5 perc
|
Jelentésteremtés
(új
információval való ismerkedés,a megértési folyamat nyomon követése)
|
Brainstorming:
Egy rövid videó segítségével az alábbi kérdéseken
ötletelgetünk:
§ Milyen
kihívásokkal kell szembenéznie egy X vagy egy Baby Boom generációs
munkavállalónak?
§ Milyen
kihívásokkal kell szembenéznie egy Y generációs munkaadónak?
Motivációs levélírás:
Motivációs levél írása egy adott álláshirdetésre beadott
pályázat részeként az adott generációra jellemző kompetenciák alapján.
|
Videó
Közös ötletelgetés
Közös google docs
felület
|
5 perc
10 perc
|
Reflektálás
(megszilárdítás,
az új információ saját nyelven történő megfogalmazása, gondolatcsere)
|
Motivációs levélben kiemelt jellemzők megosztása
Brainstorming:
Figyelem felhívása a generációk közötti különbségre,
‘generation gap’-re. Megoldási javaslatok keresése annak áthidalására.
|
Frontális előadás
Brainstorming
|
5 perc
|
Felhasznált szakirodalmak:
·
Herczegh Judit (2013):
Internethasználat és elektronikus
kommunikáció a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében. Debreceni
Egyetem, Bölcsészettudományi Kar. Debrecen.
·
Jankovics Ferenc
(2015): Generációk közötti kommunikációs különbségek. Hadtudományi Szemle. 8.
1. 450-465
·
Sulyok Anna (2003): A Y generáció elérésének titka. BGF
KKFG Elektronikus Könyvtár
Url: http://elib.kkf.hu/edip/D_10719.pdf
Url: http://elib.kkf.hu/edip/D_10719.pdf
Videó: Nancy Meyers (2015): A kezdő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése