2016. május 14., szombat

Generációs elméletek - Óraterv - Koza Viktória és Oszlánczi Eszter




Téma:
Generációs elméletek
Célok:
  • Megismerjék a hallgatók a generációs elméletek alapjait.
  • Legyenek tisztában azzal, hogy mitől nevezünk egy korcsoportot generációnak. Ismerjék a különböző generációk alapvető jellemzőit kommunikációs és munkaerőpiaci szempontból is.
  • Felismerjék a hallgatók, hogy minden generáció rendelkezik értékes képességekkel, s hogy az egyes generációk sokat tanulhatnak egymástól.

Előzetes ismeretek:
Történelmi ismeretek szükségesek, hogy tudják, az egyes generációk életét milyen események alakították.
IKT kompetenciák
Google Docs felület alkalmazása, közös szerkesztés, online együttműködés.
Óraterv
Fázisok
Tevékenység
Munkaformák, módszerek, eszközök
Idő
Ráhangolódás
(előzetes tudás, nézetek feltárása, előhívása, már meglévő tudás kontextusába ágyazás)
Előadás:
Röviden ismertetjük a generáció definícióját és az egyes generációk jellemzőit.
Frontális előadás
Powe Point
Podcast

5 perc
Jelentésteremtés
(új információval való ismerkedés,a megértési folyamat nyomon követése)
Brainstorming:
Egy rövid videó segítségével az alábbi kérdéseken ötletelgetünk:
§ Milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy X vagy egy Baby Boom generációs munkavállalónak?
§ Milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy Y generációs munkaadónak?

Motivációs levélírás:
Motivációs levél írása egy adott álláshirdetésre beadott pályázat részeként az adott generációra jellemző kompetenciák alapján.

Videó
Közös  ötletelgetés







Közös google docs felület
5 perc







10 perc
Reflektálás
(megszilárdítás, az új információ saját nyelven történő megfogalmazása, gondolatcsere)
Motivációs levélben kiemelt jellemzők megosztása
Brainstorming:
Figyelem felhívása a generációk közötti különbségre, ‘generation gap’-re. Megoldási javaslatok keresése annak áthidalására.
Frontális előadás
Brainstorming
5 perc


Felhasznált szakirodalmak:
·         Herczegh Judit (2013): Internethasználat és elektronikus kommunikáció a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében. Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar. Debrecen.
·         Jankovics Ferenc (2015): Generációk közötti kommunikációs különbségek. Hadtudományi Szemle. 8. 1. 450-465
·         Sulyok Anna (2003): A Y generáció elérésének titka. BGF KKFG Elektronikus Könyvtár
Url: http://elib.kkf.hu/edip/D_10719.pdf

Videó: Nancy Meyers (2015): A kezdő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése