2016. május 12., csütörtök

Fogalomtérkép - Gamification

Fogalomtérkép

Gamification

Fogalomtérképemet a gamification témájában alkottam meg, amelyet egy olyan program segítségével készítettem, melyet csupán link formájában tudok megosztani másokkal, kép formátumban sajnos nem sikerült. Tehát az alábbi linken elérhető a fogalomtérkép, ami így - a képformátummal ellentétben - sokkal jobban áttekinthető. 


A fogalomtérképen megpróbáltam azokat a kisebb-nagyobb egységeket, témákat megjeleníteni, amik véleményem szerint igen fontosak ahhoz, hogy megértsük és átlássuk a gamification fogalomrendszerét. Ennek fényében azokat a főbb motívumokat, nagyobb részegységeket jelenítettem csupán meg, amelyek kellőképpen letisztázzák a gamification kérdéskörét, felhasználhatóságát, relevanciáját. 

Ezek alapján a főbb csomópontok a következők:
- Jelentése, története
- Jellemzői
- Hatásának oka
- Fejleszthető képességek
- Felhasználhatósága

Ezen csomópontok mentén pedig törekedtem azon tényezőket kiemelni, amik lényeges szempontokat képviselnek a gamification fogalmának értelmezésében, ezeket is legfőképp az oktatás világára levetítve, annak ellenére, hogy hazánkban ezen fogalom, és egyben módszer nem igen használatos és ismert. 
Úgy gondolom, hogy pontosan ezért érdemes ezzel foglalkozni, terjeszteni itthon is, hiszen ez egy nagyon hasznos tudás, amely mai napig formálódik, változik!




2 megjegyzés:

  1. Számomra ez nagyon érdekes téma, mert ez a felvetés újdonság nekem. Tudnál esetleg egy példát hozni rá, hogy hogyan lehetne ezt elképzelni, megvalósítani? :) Mert nekem nem derült ki a fogalomtérképből, hogy milyen módon lehetne ezt kivitelezni. Köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Ha azt nézzük, hogy az oktatásban hogyan lehetne alkalmazni (mert, hogy napjainkban leginkább még mindig csupán cégek szokták), akkor én pl. úgy tudnám elképzelni, hogy a diákoknak mondjuk a hf egy olyan online közösségi videójáték keretében zajlik, ahol különböző megmérettetések, kihívások, tanulási folyamatok vannak beépítve, amivel egy adott időszakon keresztül játszana az osztály összes tagja. De ám igen, azért is nem tértem ki erre a fogalomtérképen, mert én magam sem tudom, hogy miképpen is lehetne megfelelő módon felhasználni a gamificationt, nem igazán találtam olyan szakirodalmak, ami ilyen mélységekben vizsgálja a fogalmat sajnos.

    VálaszTörlés