Kurzus: Informatika az oktatásban
|
2015/16 tavaszi félév
|
Téma: Online tesztek, kérdőívek és funkcióik.
|
Dátum:
2016. 04. 30.
|
Készítették: Turóczi Zsófia, Oláh Andrea
|
Célok:
|
Fejlesztendő kompetenciák:
|
|
Az óra menete
|
Szervezési módok, módszerek
|
Eszközök, programok
|
Idő (max. 25 perc)
|
|
ötletelés, szabad hozzászólással
kérdések feltevése
|
kép*
|
3 perc
|
2. Prezentáció: A kérdőívek tulajdonságai és funkciói, előnyök és hátrányok. Gyakran alkalmazott kérdéstípusok. Gyakorlati alkalmazások.
|
rövid ismertetés, összefoglalás
|
prezi
|
5 perc
|
3. Kérdőívek létrehozása:
Csoportonként egy-egy programmal, adott témában és céllal,, sokféle kérdéstípussal.
3 kérdésből álló kérdőívet és tesztet készítenek.
|
kooperatív csoportmunka (4 csoport)
|
online kérdőívkészítő programok, laptopok (csoportonként egy, vagy akár online is szerkeszthetik egyszerre több gépen)
Socrative, Kahoot, Ripet, Beesatisfaction
|
13 perc
|
4. Összegzés, reflektálás
A csapatok megosztják kérdőíveiket, azok mentén összefoglalásként összehasonlítjuk a programokat és a teszttípusokat.
Rövid reflektálás: Az öt fokú skálán jelöljétek be mennyire tetszett a foglalkozás!
Kifejtés: Mi a véleményetek? Mi volt szerintetek jó/ rossz?
|
szóbeli összefoglalás, egyéni válaszadás a számítógépek segítségével
|
Google Forms kérdőív (2 kérdés) - megosztjuk a linket,
laptopok
|
4 perc
|
Szakirodalom:
Lengyelné Molnár Tünde (2014): A papíralapú kérdőívtesztektől az online kérdőívekig. In: On-line értékelési módszerek II. 1. fejezet. URL: http://bit.ly/26y7Hjl Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.
McIntyre, K., Tomazic, T., Katz, B., Matsuo, Hi. (2004): The Online Survey: Its Contributions and Potential Problems. Saint Louis University, St. Louis. URL: http://www.amstat.org/sections/srms/Proceedings/y2004/files/Jsm2004-000440.pdf Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.
R. Tóth Krisztina – Molnár Gyöngyvér – Thibaud Latour – Csapó Benő (2011): Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása. In: Új pedagógiai szemle 61. 1-5. sz. 8-22. URL: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00145/pdf/EPA00035_upsz_2011_01-05_008-022.pdf Utolsó megtekintés: 2016.04.28.
Sváb Ágnes (2013): Online alkalmazások az anyanyelvi órán. In: Anyanyelv-pedagógia. 9. 4. sz. URL: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=484 Utolsó megtekintés: 2016.04.28.
Szokolszky Ágnes (2004): Kérdőívek, tesztek. In: Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok. 8. fejezet. Osiris Kiadó, Budapest. URL: http://mek.oszk.hu/04800/04897/04897.pdf 65-76. Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.
Tóthné Parázsó Lenke (2013): On-line értékelési módszerek I. Eszterházy Károly Főiskola, Eger. URL: http://mek.oszk.hu/14600/14686/pdf/14686.pdf Utolsó megtekintés: 2016.04.28.
* Használni kívánt kép:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése