2016. május 12., csütörtök

Foglalkozásterv - Online tesztek, kérdőívek és funkcióik


Kurzus: Informatika az oktatásban
2015/16 tavaszi félév
Téma: Online tesztek, kérdőívek és funkcióik.
Dátum:
2016. 04. 30.
Készítették: Turóczi Zsófia, Oláh Andrea



Célok:
  • A csoporttársak előzetes ismereteinek felmérése az online tesztekkel kapcsolatban.
  • A kérdőívek és tesztek mint módszerek, tulajdonságaik részletes megismerése általában véve, majd az online jelleg előnyeinek és hátrányainak megvitatása.
  • Az online kérdőívkészítő programok megismerése
  • Az online kérdőívek felhasználási lehetőségeihez kapcsolódó ismeretek bővítése.


Fejlesztendő kompetenciák:
  1. Kreativitás és innováció: A tanulók kreatívan gondolkodnak, tudást építenek, valamint innovatív produktumokat, folyamatokat terveznek és hoznak létre a technológia segítségével:
    1. Meglévő tudásukra építve új ötleteket, produktumokat és folyamatokat hoznak létre.
    2. Eredeti produktumokat alkotnak a személyes és csoportos kifejezés eszközeként.
  2. Kommunikáció és együttműködés: A tanulók a digitális média és környezetek segítségével fizikai távolságokat átívelve  kommunikálnak és működnek együtt, támogatva saját önálló tanulásukat és hozzájárulva mások tanulásához:
    1. A tanulók hatékonyan kommunikálják az információt és ötleteiket különféle közönségek     számára, változatos médiát használva többfajta formában
  3. Digitális állampolgárság: A tanulók értik a technológia emberi, kulturális és társadalmi, vonatkozásait, valamint etikus és törvénytisztelő magatartást tanúsítva vesznek részt a digitális világban:
    1. Pozitív attitűdöt alakítanak ki az együttműködést, tanulást és produktivitást támogató technológia iránt.


Az óra menete
Szervezési módok, módszerek
Eszközök, programok
Idő (max. 25 perc)
  1. Ráhangolódás:
  • Soroljátok fel, milyen kérdőívekkel, tesztekkel találkoztok a mindennapokban! Mik ezeknek a céljai, funkciói?
  • A kép alapján: Töltöttetek már ki ilyen tesztet? Mire jó ez a fajta? Mit gondoltok, miért éppen online, és nem papír alapú?
ötletelés, szabad hozzászólással
kérdések feltevése
kép*
3 perc
2. Prezentáció: A kérdőívek tulajdonságai és funkciói, előnyök és hátrányok. Gyakran alkalmazott kérdéstípusok. Gyakorlati alkalmazások.
rövid ismertetés, összefoglalás
prezi
5 perc
3. Kérdőívek létrehozása:
Csoportonként egy-egy programmal, adott témában és céllal,, sokféle kérdéstípussal.
3 kérdésből álló kérdőívet és tesztet készítenek.
kooperatív csoportmunka (4 csoport)
online kérdőívkészítő programok, laptopok (csoportonként egy, vagy akár online is szerkeszthetik egyszerre több gépen)
Socrative, Kahoot, Ripet, Beesatisfaction
13 perc
4. Összegzés, reflektálás
A csapatok megosztják kérdőíveiket, azok mentén összefoglalásként összehasonlítjuk a programokat és a teszttípusokat.
Rövid reflektálás: Az öt fokú skálán jelöljétek be mennyire tetszett a foglalkozás!
Kifejtés: Mi a véleményetek? Mi volt szerintetek jó/ rossz?
szóbeli összefoglalás, egyéni válaszadás a számítógépek segítségével
Google Forms kérdőív (2 kérdés) - megosztjuk a linket,
laptopok
4 perc

Szakirodalom:
Lengyelné Molnár Tünde (2014): A papíralapú kérdőívtesztektől az online kérdőívekig. In:  On-line értékelési módszerek II. 1. fejezet. URL: http://bit.ly/26y7Hjl Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.

McIntyre, K., Tomazic, T., Katz, B., Matsuo, Hi. (2004): The Online Survey: Its Contributions and Potential Problems. Saint Louis University, St. Louis. URL: http://www.amstat.org/sections/srms/Proceedings/y2004/files/Jsm2004-000440.pdf Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.

R. Tóth Krisztina – Molnár Gyöngyvér – Thibaud Latour – Csapó Benő (2011): Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása. In: Új pedagógiai szemle 61. 1-5. sz. 8-22. URL: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00145/pdf/EPA00035_upsz_2011_01-05_008-022.pdf Utolsó megtekintés: 2016.04.28.

Sváb Ágnes (2013): Online alkalmazások az anyanyelvi órán. In: Anyanyelv-pedagógia. 9. 4. sz. URL: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=484  Utolsó megtekintés: 2016.04.28.

Szokolszky Ágnes (2004): Kérdőívek, tesztek. In: Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok. 8. fejezet. Osiris Kiadó, Budapest. URL: http://mek.oszk.hu/04800/04897/04897.pdf 65-76. Utolsó megtekintés: 2016. 04. 28.

Tóthné Parázsó Lenke (2013): On-line értékelési módszerek I. Eszterházy Károly Főiskola, Eger. URL: http://mek.oszk.hu/14600/14686/pdf/14686.pdf Utolsó megtekintés: 2016.04.28.


* Használni kívánt kép:
ez.png

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése