2016. május 15., vasárnap

Foglalkozásterv - Blogok


Kurzus: Informatika az oktatásban
2016. tavaszi félév
Tanulásszervező programok:
Blogok
Dátum: 2016.05.11.
Készítette: Kovács Kitti, Komjáthy Adrienn


Célok:
-          A hallgatók feltérképezhetik az online tanulásszervezés fontosságának szerepét a mai oktatási rendszerben
-          A hallgatók előzetes ismereteinek feltárása a blogok világáról, használatuk gyakoriságáról, tudomást szereztek-e népszerű külföldi / hazai blogokról
-          A blog elterjedésének, fogalmának bemutatása és típusainak ismertetése
-          A blog egy konkrét fajtájával való megismerkedés, a podcast használata

Fejlesztendő IKT kompetenciák:

-          A hallgatók betekintést nyerhetnek az információtárolás és bemutatás módszerébe a blog, valamint a podcast alkalmazás segítségével.
-          A hallgatók fejleszthetik kreatív, önálló gondolkodásukat, azáltal hogy, a podcast szövegét minél izgalmasabbá és figyelemfelkeltőbbé tegyék.
-          A hallgatók blog írás közben gyarapíthatják a tudástárukat a szövegszerkesztéssel kapcsolatos e-Etikett szabályok ismeretével.


AZ ÓRA MENETE
SZERVEZÉSI MÓD, MÓDSZEREK
ESZKÖZÖK, PROGRAMOK
IDŐ
1. Ráhangolódás:
Szoktatok-e blogolni?
Ha igen, milyen gyakran?
Ha nem, miért nem használjátok?
Mi a véleményetek a blogok világáról?
Milyen népszerű hazai/ külföldi blogokat ismertek?

csoportos feladat

prezi/ppt

3 perc
2. Blog elméleti bemutatása +          podcast gyors kipróbálása:
Rövid, lényegre törő előadás +
Pár szó felvétele, használatának gyakorlati alkalmazása


frontális


prezi/ppt


7 perc
3. Feladat
A, Akik még nem készítették el a podcast felvételt, ők írják meg vázlatszerűen a szövegüket, majd készítsetek róla blog bejegyzést!
B, Akik már elkészítették, ők válasszanak ki egy blogtípust, amiről szívesen írnának és pár kérdésre válaszoljanak:
Miért ezt a típust választottad?
Azon belül milyen témáról írnál?
Milyen módon tennéd figyelemfelkeltővé?
Fontos lenne-e számodra a látogatók visszajelzése? Lehetővé tennél nekik felületet ennek megjelenítésére?
Készítsetek erről is blog bejegyzést!

kooperatív munka

prezi,
számítógépek, telefonok


10 perc
4. Reflektálás: reflexió az órai munkára
Kinek, mi volt új / hasznos ismeret a mai órán?
Mi tetszett a legjobban és a legkevésbé?
Mit csinálnátok máshogy, ha lehetne?
egyéni reflexiók

5 perc


Szakirodalmak:

Komenczi Bertalan (2009): Elektronikus tanulási környezetek. Gondolat, Budapest.

Ohler, Jason B. (2010): Digital Community, Digital Citizen. Corwin, London, United Kingdom.

Molnár György (2014): Az új média digitális, időszerű, tartalmi kérdései. In: Oktatás-Informatika, 2. sz.

Habók Lilla, Czirfusz Dóra (2013): Információcsere a digitális korban – a kommunikáció modellje, eszközei és kommunikációs helyzetek a digitális térben. In: Oktatás-informatika 1-2. sz.


Ollé János, Papp-Danka Adrienn, Lévai Dóra, Tóth-Mózer Szilvia, Virányi Anita (2013): Oktatásinformatikai módszerek. Tanítás és tanulás az információs társadalomban. ELTE Eötvös kiadó, Budapest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése