2016. május 2., hétfő

Fogalomtérkép: netikett, biztonság, cyberbűnözés


Az internet megjelenésével egy másik világ tárult fel előttünk, melyet ugyanolyan korlátoknak és törvényeknek kell szabályoznia, mint a valós, fizikai világot. 

A netikett az interneten követendő társalgási szabályok összességét jelenti, melyeket ajánlatos betartani, ha nem szeretnénk megsérteni partnerünket. Ezt néhány példán keresztül szemléltetem, illetve ismertetem fajtáit.

A biztonság témában a bullying témakörét igyekeztem kifejteni, mert véleményem szerint ez egyre nagyobb és gyakoribb probléma a mai fiatalok körében. Bemutatom fajtáit, következményeit, okait, jellemzőit, illetve a netes biztonság általános formáit.

A cyberbűnözésnek több fajtája, formája van, amelyeket komolyan kell venni. Érdekes látni, hogy néhány év múlva milyen súlyos bűncselekményeket lesz majd képes az ember elkövetni egy szobából, a számítógép mögül. Engem személy szerint ez megijeszt. Azonban nem kell éveket várnunk, már most komoly bűncselekmények történnek az interneten keresztül.

Törekedtem arra, hogy mindhárom összefüggő, mégis különálló területet a feltérképezzem. Ezek fontos és hatalmas témák, és mindegyik megérne külön külön egy-egy fogalomtérképet véleményem szerint. 


2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon érdekesre és részletesre sikeredett ez a gondolattérkép. Egy tanács: ha esetleg van link is a gondolattérképhez, akkor be lehetne ide szúrni azt is, hátha ott jobban rá lehet nagyítani. Ugyanis itt a nagyítással együtt is nehezen kivehető számomra. Szép munka. :)

    VálaszTörlés