2016. május 11., szerda

Óraterv, Közösségi média az oktatásban


Közösségi médiafelületek az oktatásban, specializáltan az osztályteremben
2016. tavaszi félév
 Fejlesztendő kompetenciák:
-          a digitális kor munka- és tanulási folyamatának modellezése
-          kommunikáció és együttműködés
-          kritikai gondolkodás, problémamegoldás
-          közösségi oldalak működése és alapfogalmai
-          kreativitás és innováció
Dátum:
2016.04. 30.
 Előzetes tudás: Közösségi oldalak ismerete, és használatának alapjainak ismerete.

Célok:

      a közösségi médiumok előnyeinek és hátrányainak ismerete
      a közösségi médiumok osztályteremben használatának megismerése és kipróbálása
      együttműködés és feladatmegoldás egy közösségi oldalon (facebook) keresztül


AZ ÓRA MENETE
SZERVEZÉSI MÓDOK, MÓDSZEREK
ESZKÖZÖK,
PROGRAMOK
(PL. PREZI, INFOGRAFIKA
STB.)
I(MAX. 25) (perc)
1. Előadás
frontális előadás, kérdések feltevése
infografika

7 perc
2. Facebook csoportban előre megadott csoportokban tantárgy választása, majd az adott tantárgyhoz egy oktatásban használható facebook alkalmazás megtervezése
csoportmunka 4 db 6 fős csoportokban

facebook szavazás révén tantárgy választása

közös feladatmegoldás az interneten keresztül
 facebook csoport


5 perc témaválasztás

10 perc feladatmegoldás
3. Reflexió
Reflexió adása a tapasztalatokról online
facebook csoport

3 perc


Mellékletek:
Infografika: http://www.easel.ly/viewEasel/3646835
Facebookcsoport: https://www.facebook.com/groups/1534157910223977/1534163496890085/?notif_t=group_actiacti&notif_id=1461579306974392

Felhasznált szakirodalom:
·         Gwenn Schurgin O'Keeffe, Kathleen Clarke-Pearson (2011): The Impact of Social Media on Children, Adolescents, and Families, Council on Communications and Media In: Pediatrics 127/4 URL: http://www.educationworld.com/a_tech/tech/tech256.shtml Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·         Ito M, Horst H, Bittani M, et al. (2008): Living and Learning With New Media: Summary of Findings From the Digital Youth Project. Chicago, IL: John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning;URL: http://digitalyouth.ischool.berkeley.edu/files/report/digitalyouth-TwoPageSummary.pdf Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·         Jason Tomaszewski (2012): Education World Associate Editor In: Education World URL: http://www.educationworld.com/a_curr/study-suggests-social-media-has-place-in-classrooms.shtml Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·         Kárpáti Andrea, Szálas Tímea, Kuttner Ádám (2012): Közösségi média az oktatásban. Facebook- esettanulmányok. Iskolakultúra, 22. 10. szám. 11-42. URL: http://epa.oszk.hu/00000/00011/00169/pdf/EPA00011_Iskolakultura_2012-10_011-042.pdf Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·         Megan Poore (2013): Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Wolters Kluwer Kft, Budapest URL: http://buvosvolgy.hu/dokumentum/98/poore_hogyan_hasznaljuk_a_kozossegi_mediat.pdf Utolsó letöltés: 2016.04.25.

Egyéb felhasznált irodalom:
·         Mc Graw Hill Education (2015): How social media can help student study URL: https://www.mheducation.com/blog/thought-leadership/how-social-media-can-help-students-study.html Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·         SMILE projekt (Social Media in Learning & Education (http://www.eun.org/teaching/smile)
·         100 mód, hogyan használhatod a közösségi oldalakat az oktatásban: http://www.onlineuniversities.com/blog/2010/05/100-inspiring-ways-to-use-social-media-in-the-classroom/


Készítette:
Baricza Bianka és Bárány Viktória

2 megjegyzés:

  1. A feladatnál talán az is érdekes lehetett volna, ha feldobtok egy problémahelyzetet és a csoport egyik felének üzenetben a másik felének pedig egy facebook csoportban kell megoldania. Így lett volna összehasonlítás is. Esetleg megemlíteni, hogy min. 1 linket is szúrjanak be az adott témában, így később megbeszélhető, hogy melyik helyzetben lehet könnyebben kezelni azt, ill. hozzászólni. Ez valójában egy plan B, továbbgondolása a terveteknek. :)

    VálaszTörlés
  2. Nem akartuk csak a facebookra korlátozni a feladatot, ezért lehetett dirve-ot is használni. Érdekes ötlet, amit írsz, sajna az időintervallum rövidsége miatt nem tudtuk mélyíteni a feladatot.

    VálaszTörlés