Közösségi médiafelületek az oktatásban, specializáltan az
osztályteremben
|
2016. tavaszi félév
|
Fejlesztendő
kompetenciák:
-
a
digitális kor munka- és tanulási folyamatának modellezése
-
kommunikáció
és együttműködés
-
kritikai
gondolkodás, problémamegoldás
-
közösségi
oldalak működése és alapfogalmai
-
kreativitás
és innováció
|
Dátum:
2016.04. 30.
|
Előzetes tudás: Közösségi oldalak ismerete,
és használatának alapjainak ismerete.
|
Célok:
|
|
• a
közösségi médiumok előnyeinek és hátrányainak ismerete
• a
közösségi médiumok osztályteremben használatának megismerése és kipróbálása
• együttműködés és
feladatmegoldás egy közösségi oldalon (facebook) keresztül
|
AZ ÓRA MENETE
|
SZERVEZÉSI
MÓDOK, MÓDSZEREK
|
ESZKÖZÖK,
PROGRAMOK
(PL. PREZI,
INFOGRAFIKA
STB.)
|
IDŐ (MAX. 25)
(perc)
|
1. Előadás
|
frontális előadás, kérdések feltevése
|
infografika
|
7 perc
|
2. Facebook csoportban előre megadott csoportokban tantárgy választása,
majd az adott tantárgyhoz egy oktatásban használható facebook alkalmazás
megtervezése
|
csoportmunka
4 db 6 fős csoportokban
facebook
szavazás révén tantárgy választása
közös
feladatmegoldás az interneten keresztül
|
facebook csoport
|
5
perc témaválasztás
10
perc feladatmegoldás
|
3. Reflexió
|
Reflexió
adása a tapasztalatokról online
|
facebook
csoport
|
3 perc
|
Mellékletek:
Infografika:
http://www.easel.ly/viewEasel/3646835
Facebookcsoport:
https://www.facebook.com/groups/1534157910223977/1534163496890085/?notif_t=group_actiacti¬if_id=1461579306974392
Felhasznált
szakirodalom:
·
Gwenn Schurgin O'Keeffe, Kathleen
Clarke-Pearson (2011): The Impact of Social Media on Children, Adolescents, and
Families, Council on Communications and Media In: Pediatrics 127/4 URL:
http://www.educationworld.com/a_tech/tech/tech256.shtml Utolsó letöltés:
2016.04.25.
·
Ito M, Horst H, Bittani M, et al.
(2008): Living and Learning With New Media: Summary of Findings From the
Digital Youth Project. Chicago, IL: John D. and Catherine T. MacArthur
Foundation Reports on Digital Media and Learning;URL: http://digitalyouth.ischool.berkeley.edu/files/report/digitalyouth-TwoPageSummary.pdf
Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·
Jason Tomaszewski (2012): Education
World Associate Editor In: Education World URL:
http://www.educationworld.com/a_curr/study-suggests-social-media-has-place-in-classrooms.shtml
Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·
Kárpáti Andrea, Szálas Tímea, Kuttner
Ádám (2012): Közösségi média az oktatásban. Facebook- esettanulmányok.
Iskolakultúra, 22. 10. szám. 11-42. URL:
http://epa.oszk.hu/00000/00011/00169/pdf/EPA00011_Iskolakultura_2012-10_011-042.pdf
Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·
Megan Poore (2013): Hogyan használjuk a
közösségi médiát az oktatásban? Wolters Kluwer Kft, Budapest URL:
http://buvosvolgy.hu/dokumentum/98/poore_hogyan_hasznaljuk_a_kozossegi_mediat.pdf
Utolsó letöltés: 2016.04.25.
Egyéb
felhasznált irodalom:
·
Mc Graw Hill Education (2015): How
social media can help student study URL:
https://www.mheducation.com/blog/thought-leadership/how-social-media-can-help-students-study.html
Utolsó letöltés: 2016.04.25.
·
SMILE projekt (Social Media in Learning
& Education (http://www.eun.org/teaching/smile)
·
100 mód, hogyan használhatod a közösségi
oldalakat az oktatásban:
http://www.onlineuniversities.com/blog/2010/05/100-inspiring-ways-to-use-social-media-in-the-classroom/
Készítette:
Baricza Bianka
és Bárány Viktória
A feladatnál talán az is érdekes lehetett volna, ha feldobtok egy problémahelyzetet és a csoport egyik felének üzenetben a másik felének pedig egy facebook csoportban kell megoldania. Így lett volna összehasonlítás is. Esetleg megemlíteni, hogy min. 1 linket is szúrjanak be az adott témában, így később megbeszélhető, hogy melyik helyzetben lehet könnyebben kezelni azt, ill. hozzászólni. Ez valójában egy plan B, továbbgondolása a terveteknek. :)
VálaszTörlésNem akartuk csak a facebookra korlátozni a feladatot, ezért lehetett dirve-ot is használni. Érdekes ötlet, amit írsz, sajna az időintervallum rövidsége miatt nem tudtuk mélyíteni a feladatot.
VálaszTörlés